چیزهایی مثل داستان


آفتاب نیوز :

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در یادداشتی درباره حادثه آرمیتا گراوند که برای وزیر کشور و ریاست محترم شورای امنیت ارسال کرده است، نوشت: اتفاقی که این روزها در اخبار تاثیرگذار بوده، به کما رفتن یک دختر دانشجو است. در متروی تهران این اتفاق می توانست یک اتفاق کاملا عادی باشد اما به دلیل اینکه مربوط به حادثه مهسا امینی در سال گذشته بود که منجر به اعتراض و بحران عمومی شد، بحث برانگیز شد.

چنین رویدادهایی توانایی ایجاد پیامدهای جبران ناپذیر را دارند. این پیامدها بیش از یک حادثه است که همیشه احتمال وقوع آن وجود دارد، بلکه متاثر از ناکارآمدی و سرخوردگی سامانه خبری رسمی است که نمی‌تواند افکار عمومی را قانع کند، زیرا به آن اعتماد نمی‌شود و پیش از این بارها مغرضانه و متناقض بوده است. ثابت شده است.

با توجه به اینکه متأسفانه نفوذ رسانه های رادیویی و تلویزیونی و خبرگزاری های دولتی از بین رفته یا دست کم مخدوش شده است، یکی از راه های ساده و مؤثر وجود گروه کوچکی از چهره های برجسته رسانه ای مستقل از دولت و نهادهای دولتی است. که حرفه ای هستند و وفادار و قابل اعتماد هستند، اکثر اصحاب رسانه آنها را به دلیل صداقت، بی طرفی، صداقت و مردانگی دوست دارند و به آنها اعتماد دارند. فرصت حضور در میدان و جمع آوری و انتشار بدون سانسور، جلوگیری از دسیسه های رسانه های خارجی و اخبار تحریف شده و مشکوک را داشته باشند. فراهم آوردن چنین فرصتی برای کشور نتایج بسیار چشمگیر و مفیدی خواهد داشت. ارزش امتحان کردن را دارد.

آرمیتا گراوند دانشجوی جوان در واگن مترو تهران تصادف کرد. گفته می شود وی پس از بستری شدن در بیمارستان بیهوش شده و به کما رفته است.

در مورد این حادثه مطالب مختلفی منتشر شده و برخی مدعی شده اند که مقامات زمانی که به وی گفته اند حجاب داشته باشید، او را مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار داده اند.

ویدئویی از اظهارات والدین او منتشر شد که از مردم خواسته بودند برای بهبودی دخترشان دعا کنند.

همچنین ویدئویی با عنوان «ماجرای غش کردن آرمیتا گراوند از صحبت های همکلاسی هایش» در رسانه های رسمی منتشر شد.

گاردین در گزارشی به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که وی مورد حمله فیزیکی قرار گرفته است.

برخی رسانه ها نیز مدعی دستگیری مادر وی شدند که خبرگزاری دادگاه آن را تکذیب کرد و نوشت: مادر آرمیتا گراوند دستگیر نشد.

رسانه ها مدعی شدند که از ملاقات والدین آرمیتا گراوند با او در بیمارستان جلوگیری می کنند.

پس از تشدید شک و تردیدها نسبت به این اتفاق، صداوسیما در گزارشی ویدئویی از لحظات حضور آرمیتا در مترو را منتشر کرد و اتهام حمله فیزیکی به او را رد کرد. البته پس از انتشار این ویدئو، برخی از کاربران مجدداً نسبت به این اتفاق تردیدهایی را مطرح کردند.

مسعود درشتی سرپرست شرکت متروی تهران نیز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آخرین وضعیت دختر 16 ساله مجروح شده در ایستگاه مترو شهدای میدان خبر داد و افزود: روز گذشته به همراه تعدادی از مدیران تهران ما این فرد را عیادت کردیم و ما این دختر بودیم و خانواده این مجروح هستیم و از مردم می خواهیم برای بهبود وضعیت این مسافران مترو دعا کنند.با حضور به موقع نیروهای اورژانس از توقف قطار جلوگیری شد. ، این فرد به مراکز درمانی منتقل شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و همی همچنین از گسترش کنترل فکری مسافران در این ناوگان خبر داد و گفت: به منظور حفظ ایمنی و آسایش مسافران، دوربین های ترافیکی در ایستگاه ها افزایش می یابد. هر چقدر هم که بتوانیم آرامش مسافران را حفظ کنیم کافی نیست و هدف اصلی شرکت مترو این است که اولویت اول را به خدمات رسانی صحیح بدهد و در درجه دوم آسایش مسافران را حفظ کند. پارک مترو تهران شهری زیرزمینی است که روزانه چندین میلیون نفر در آن تردد می کنند و گاهی اوقات حوادث غیرمنتظره ای برای مسافران رخ می دهد، اما در این مورد به مدیران و کارکنان شرکت مترو تاکید می کنیم که برای حفظ آرامش و سلامت اقدامات فوری انجام دهند. از مسافران ما علاوه بر ارائه خدمات حمل و نقل به مسافران، سعی می کنیم مسافران در محیطی راحت و آرام تردد کنند.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

راهنمای کامل خرید عمده تیشرت مردانه
سایت شرط بندی کرش رویال: تجربه‌ای جدید در بازی‌های شانس آنلاین
با سایت بت انفجار انفجار بهترین شانس را برای برنده شدن خواهید داشت
صرافی فروش notcoin: گام بزرگ رو به آینده ارزهای دیجیتال
معرفی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
Meet Realtor Canada Langley: Your Trusted Real Estate Expert in British Columbia
تماس با ما