goodlibrarybanner

فروش ۴۶۰ میلیارد ۲ فیلتر شکسته قمی

کیفرخواست فروشندگان فیلترهای شکسته با گردش مالی 460 میلیارد ریالی در قم صادر شد.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی از دستگیری دو متهم فروش فیلترشکن و رسیدگی قضایی به اتهامات آنها در دادسرای ویژه جرایم رایانه ای قم خبر داد و گفت: این افراد 460 میلیارد ریال در دست داشتند. فروش ابزار غیرقانونی برای جلوگیری از فیلتر کردن. .

آفتاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین تحریری معاون دادستان قم در گفت و گوی خبری گفت: با اجرای سیاست کلان مدیریت دسترسی به اینترنت و فیلتر کردن برخی نرم افزارها و فیلترهای رایگان، شاهد تولید آن هستیم. فروش و توزیع ابزار فیلتر رایگان خودساخته در کشور که نظارت و کنترل می شود.» سازمان اطلاعات ارتش قم فروشندگان یکی از پرطرفدارترین VPN های قم را دستگیر و برای آن پرونده قضایی تشکیل داد. آنها در بخش سیزدهم مجتمع جرایم رایانه ای دادستانی منطقه هستند.

این مرجع قضایی با اشاره به تبلیغات فروش وی پی ان و فعالیت اولیه این شبکه در تلگرام و اینستاگرام گفت: این فروشندگان عمده ابزارهای ضد فیلتر که از تیرماه 1401 این فعالیت را آغاز کرده اند بیش از 185 هزار کاربر و گردش مالی دارند. 460 میلیارد ریال درآمد حاصل از فعالیت های غیرقانونی آنها صرف ارتقای سرورهای ایرانی، هزینه های پشتیبانی و تبلیغات، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، خرید ملک، خودرو، ارز، تلفن و هزینه های روزانه و سرگرمی شده است.

این سرمقاله تحصیل غیرقانونی پول، تولید، توزیع و انتشار هرگونه ابزار و نرم افزار الکترونیکی برای ارتکاب جرایم رایانه ای و پولشویی را از جمله اتهامات منتشر شده در کیفرخواست این متهمان عنوان کرد و گفت: با توجه به قانون مبارزه با پولشویی، متهم به حبس تعزیری درجه 5 (حداکثر تا ده سال حبس) و جریمه نقدی و ضبط درآمد مجرمانه محکوم می شود.

معاون دادستان کوم نسبت به جرایم این فعالیت و رویکرد قانونی تولید، فروش و گسترش این ابزار به فروشندگان فیلترشکن هشدار داد و تاکید کرد: توجه و هوشیاری کاربران فضای مجازی ضروری است. هنگام استفاده از آن فیلترشکن های غیرقانونی سرورها به داده های آنها دسترسی دارند و از آنها سوء استفاده می کنند، جاسوسی می کنند، کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت می کنند و اطلاعات بانکی آنها را می دزدند.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

سایت تعبیر خواب با تحلیل‌های روانشناسی
تعبیر خواب دندان کشیدن
تعبیر خواب پدر مرده پول بدهد
پرینتر: دستگاهی برای چاپ انواع اسناد و تصاویر
صرافی انتقال پول به ایران: راهی مطمئن برای انتقال وجوهات به ایران
Discover the World of Currency Exchange in Richmond
تماس با ما