goodlibrarybanner

قیمت نفت در جهان هنوز حدود 100 دلار است

تیتر20- محمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در کمیته اجرایی اوپک با اشاره به اینکه قیمت نفت تابعی از تقاضا و عرضه است، گفت: اکنون قیمت نفت 90 دلار است، سپس قیمت نفت. است. تابعی از عوامل متعددی است که مهمترین آنها عرضه و تقاضا است.

وی ادامه داد: هر چه به فصل سرما نزدیک می شویم تقاضای فصلی افزایش می یابد اما از سوی دیگر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه و ادامه این روند و حتی کاهش داوطلبانه که مهمترین آن از سوی عربستان اعلام شد. عربستان بوده است عربی و روسی اهمیت ویژه ای دارند.

به گفته این کارشناس انرژی، تا زمانی که این رویه ادامه داشته باشد، قیمت نفت بین 90 تا 100 دلار خواهد بود و اگر این کاهش ها از بین برود و کاهش داوطلبانه متوقف شود و شاهد افزایش تولید باشیم، قیمت ها متناسب با آن تعدیل می شود. .

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای سال 2035 که قیمت جهانی نفت همچنان در سطح 100 دلار است، پیش بینی هایی وجود دارد، گفت: نمی توان قیمت مشخصی را برای مدت طولانی در نظر گرفت، زیرا عوامل موجود در این دوره باید و قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا در آن زمان در نظر گرفته شود. به عنوان مثال می توان قیمت را برای سال جاری تخمین زد و پیش بینی کرد، اما برای سال آینده نه.

خطیبی با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه باعث کاهش عرضه نشد و ادامه داد: اتفاقات اخیر منطقه تاثیری بر عرضه نداشته است اما اگر کشورهای مهم صادرکننده اعلام کنند به دلیل حمایت ها تولید خود را کاهش خواهند داد. فلسطین و مردمش یا قطعش کردند، این قطعاً روی قیمت نفت تأثیر می گذارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات در راه است، آمریکا باید تدابیری اتخاذ کند تا حزب حاکم در انتخابات پیروز شود، بنابراین سعی می کند قیمت ها را پایین بیاورد و بنزین را ارزان کند تا رای مردم را به دست آورد.

نماینده سابق ایران در کمیته اجرایی اوپک یادآور شد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند قیمت نفت را پایین بیاورند و چنین دستاوردهایی را به مردم عرضه کنند، اما تحولات منطقه اجازه این کار را نمی‌دهد، زیرا هیچ‌گونه عادی‌سازی روابطی وجود ندارد. در حال پیشرفت و حتی عربستان نیز موضع محکمی اتخاذ کرده است و تا زمانی که این شرایط وجود دارد، عادی سازی روابط غیرممکن است./مهر

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

سایت تعبیر خواب با تحلیل‌های روانشناسی
تعبیر خواب دندان کشیدن
تعبیر خواب پدر مرده پول بدهد
پرینتر: دستگاهی برای چاپ انواع اسناد و تصاویر
صرافی انتقال پول به ایران: راهی مطمئن برای انتقال وجوهات به ایران
Discover the World of Currency Exchange in Richmond
تماس با ما