goodlibrarybanner

انواع میلگرد آهن ملل

میلگرد Ck45 با استاندارد ۱٫۱۱۹۱ و براساس SAE امریکا با استاندارد ۱۰۴۵ شناخته می شود. از این میلگرد فولادی برای ساخت قطعات اتومبیل ها و موتورها، مهندسی مکانیک، شفت ها و غلطک های صنعتی و صنایع مشابه استفاده می شود. در این بخش، مهم‌ترین تامین کنندگان فولاد در بخش مقاطع طویل در کشور که محصولات آن‌ها به بورس کالا عرضه می‌شود را معرفی خواهیم کرد.

میلگرد ck45 فولاد شمس

مجتمع فولادسازان دقیقی (فولاد هشترود) با پشتوانه بیش از ۳۰ سال تجربه در صنعت فولاد این کارخانه را با ظرفیت سالیانه ۲۵۰ هزار تن برای تولید انواع میلگرد آجدار از سایز ۸ الی ۳۲ A2، A3، A4 احداث گردیده است. علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن اصفهان ESCO است که روش تولید و نوع آج آن به‌صورت CU بعد از حروف مربوط به نام کارخانه درج شده است. روش شناسایی میلگرد کارخانه فولاد آناهیتا گیلان، علامت اختصاری میلگرد AG حک شده است و دو حرف بعدی نشانگر نوع آج و روش تولید آن است. طریقه تشخیص میلگرد فولاد نورد گیلان، علامت حک شده (NFGCO-UJ) بر روی میلگردها می باشد. طریقه تشخیص میلگرد فولادشمس سپهر، علامت حک شده (SSS-TC) بر روی میلگردها می باشد.

این کارخانه با ظرفیتی بیش از ۵۵۰ هزار تن ورق روغنی در ضخامت‌های متفاوت از ۰.۱۸ تا ۳ میلی‌متر و عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی‌متر مشغول به فعالیت است. کلاف‌های ورق روغنی تولیدی توسط این کارخانه در وزن ۶ تا ۳۰ تن متناسب با نیاز بازار، به بورس کالا عرضه می‌شوند. کارخانه ذوب آهن اصفهان، به عنوان مادر صنعت فولاد ایران شناخته می‌شود زیرا بسیاری از صنایع فولادی ایران با حضور این کارخانه شکل میلگرد آلیاژی گرفته‌اند. ذوب آهن اصفهان با ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد، اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران است که لقب بزرگترین کارخانه تولیدکننده محصولات طویل خاورمیانه را از آن خود کرده‌است. تیرآهن IPE، تیرآهن IPB، تیرآهن IPN، انواع میلگرد، مفتول، نبشی، ناودانی و شمش‌های ساختمانی از محصولات ساختمانی صنعتی کارخانه ذوب آهن اصفهان به شمار می‌روند.

گرد ck45 برای اکثر بخش های حمل و نقل و موتور با قدرت متوسط ​​ مورد استفاده قرار میگیرد. برای قطعات سخت تهیه شده از قبیل میل لنگ، چرخ دنده ها، اهرم های شیب دار و غیره و ابزارهای دستی ساده ، انواع مختلف اتصالات و وسایل ، قطعات و اجزای ماشین آلات با تنش متوسط مناسب است. سنگ آهن، منبع اصلی و ماده اولیه تولید تمامی مقاطع فولادی به شمار می‌رود. در کشور ما نیز معادن متعددی منبع تامین این کالای مهم به شمار می‌روند که یکی از آن‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد. فولاد خوزستان از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید فولاد و شمش فولادی است که عنوان دومین قطبی تولیدکننده فولاد خام ایران شناخته می‌شود. همان طور که ذکر شد انواع فولاد ck وجود دارد که هر یک دارای ویژگی ها و کاربرد های خاصی می باشد.

ویژگی های همانند ثبات در دماهای بالا و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و ساییدگی در آن ایجاد کرد. فولاد 1191-میلگرد 1191-فولاد حرارتی-فولاد زنگ نزن-فولاد ابزار 1191 فولاد 1191-میلگرد ck45-فولاد ck45-تسمه ورقck45 – گرد ck45. جدول وزنی کارخانه‌های فولادی، امکان برآورد قیمت پیش از ثبت سفارش و اجرای پروژه را فراهم می‌کند.

هر یک از محموله‌های بیش از ۲۵ تن باید دارای گواهینامه فنی صادره از طرف تولیدکننده باشند. در ساخت ورق ضد سایش CK45 علاوه بر استانداردهای داخلی، از استانداردهای ASTM A681 آمریکا و DIN آلمان هم استفاده می‌شود. میلگرد Ck45 با صدم درصد تقریب دارای ۰٫۴۵% کربن و به ترتیب ۰٫۲۵% و ۰٫۶۵% سیلیسیم و منگنز می باشد. بهتر است بدانید این نوع فولاد جهت کاربرد هایی همچون اتصالات، بست و پیچ ها استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که تغییرپذیری فولاد CK10 در شرایط سرد کاری بسیار مناسب می باشد. درصد قابل پردازش فولاد با ۵۵% ماشینکاری دارد که رتبه بسیار عالی را به همراه خواهد داشت.

نحوه تشخیص میلگرد ظفر بناب، حروف ZN است که پس از آن حروف روش تولید و نوع آج و پس از آن سایز میلگرد به‌صورت عدد آمده است. شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگ ترین تولید کننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی دنیا است که در سال 1378 به بهره برداری رسید. عملیات اجرایی ساخت واحدهای مختلف کارخانه ذوب آهن اصفهان از سال 1346 آغاز و با ایجاد کارگاه‌های کک سازی، اگلومراسیون و کوره بلند شماره 1 در نیمه اول دی‌ماه 1350، بهره‌برداری از مجتمع با تولید چدن آغاز شد. سپس تولید محصولات فولادی نیز با راه‌اندازی بخش فولادسازی و مهندسی نورد در دی‌ماه 1351 با ظرفیت 550 هزار تن در سال شروع شد. فعالیت مجتمع فولاد آریا ذوب در سال ۱۳۸۳ تنها با ۱۰ نفر پرسنل، با تولید میلگرد A2 در دو سایز ۱۶ و ۲۰ فعالیت خود را در صنعت فولاد آغاز نمود. پس از آن در سال ۱۳۸۶ باهدف ارتقاء کیفیت و نیز تأمین تقاضای مصرف کنندگان با تجهیز ماشین آلات و گسترش مجتمع اقدام به تولید میلگرد A3 در سایزهای ۱۶ الی ۲۰ با توان تولیدی ۱۰۰ هزار تن در سال نمود.

میلگرد ck45 فولاد شمس

طریقه تشخیص میلگرد فولاد آناهیتا گیلان، علامت حک شده (AG-JU) بر روی میلگردها می باشد. طریقه تشخیص میلگرد فولاد آریا ذوب، علامت حک شده (ARIA-CT) بر روی میلگردها می باشد. طریقه تشخیص میلگرد مجتمع فولاد امین، علامت اختصاری (afa-CT) حک شده روی میلگردها می باشد. کارخانه فولاد غرب آسیا، یکی از کارخانه‌های مهم کشور در زمینه تولید ورق روغنی است که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد.

میلگرد ck45 فولاد شمس

توجه داشته باشید که این نوع فولاد قابلیت سخت شدن بسیار خوبی برخوردار است و در برابر هوا خنک شده که می‌تواند سخت شود و نیازی به نگرانی برای ترک خوردگی این فولاد ندارید. توجه داشته باشید که فولاد CK10 از جمله ورق فولادی با کربن بالا می باشد که حداقل مقدار کربن در این نوع فولاد 0.7 درصد می باشد. به گونه ای که می توان جهت استحکام نیاز به آبکاری یا سختی نسبتاً کمی باشد. در فرمول فوق، شعاع و طول بر حسب میلی متر وارد شده و عدد 8.7 نشان دهنده چگالی فولاد است. اهمیت محاسبه وزن میلگرد با استفاده از فرمول یا جدول وزن میلگرد مهم است، زیرا برخی از تولیدکنندگان میلگرد، میلگردهایی غیراستاندارد با سنگینی کم تولید می کنند.

وزن میلگردهای سایز 14، بسته به استانداردهای تولید و برند تولیدکننده، بین کیلوگرم است. بسته به کاربرد میلگرد و ویژگی‌هایی که از آن انتظار دارید، ممکن است انتخاب شما متفاوت باشد. میلگرد 14 نیز یکی دیگر از انواع میلگردهای مورد استفاده در صنعت ساختمانی است. هر شاخه میلگرد سایز 14 در حدود 13 تا 15 کیلوگرم است که بسته به استانداردهای تولید و برند تولید کننده ممکن است متفاوت باشد.

میلگرد ck45 فولاد شمس

علامت اختصاری میلگرد کارخانه ها به منظور شناسایی کارخانه های معتبر از غیر معتبر حک می شود. افزایش تعداد کارخانه های تولید فولادی در کشور و وجود محصولات تقلبی در بازار باعث سردرگمی خریداران شد. این مشکل باعث شد کارخانه های مهم برای شناسایی محصولاتشان توسط خریداران، از علامت های حک شده روی محصولاتشان استفاده نمایند.

  • شمش فولادی، قطعه‌ای ذوزنقه‌ای است که در طول ۲ متر تولید می‌شود تا جابجایی و حمل آن ساده باشد.
  • میلگرد CK45 یکی از انواع میلگردهای موجود در بازار است که کاربردهای گسترده و متنوعی دارد.
  • این کارخانه ورق‌های گالوانیزه خود را در رنگ‌های مختلف تولید می‌کند و این ورق‌های زیبا را گالواتاراز نامیده است.
  • مواد اولیه ای که در این کارخانه مصرف می شود فولادی است و توسط کارخانه های فولاد سازی با ریخته گری مداوم تامین می شود.
  • انواع فولاد ck که به آن استیل CK نیز می‌گویند؛ از جمله متداول ترین و در دسترس ترین انواع فولاد ها می باشد که به صورت نرمال و همچنین در طی فرآیند نورد تولید و ساخته می شود که در گروه محصولات کربن متوسط قرار دارد.

بهتر است بدانید این نوع فولاد از ویژگی های مطلوبی همچون مقاومت در برابر ضربه، مقاومت کششی، و استحکام بالا و … برخوردار است. البته در نظر داشته باشید که با توجه به درصد کربن و منگنز مورد استفاده در این فولاد جوشکاری باید با دقت بالا انجام شود تا دچار سختی و ترک خوردگی نشود. بهتر است بدانید این عناصر در کوره های آلیاژ سازی و درصدهای وزنی به آهن مذاب اضافه خواهد شد.

کارخانه‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد آلیاژی ایران، مجتمع فولاد اسفراین و فولاد اکسین اهواز، از جمله کارخانه‌های تولیدکننده ورق آلیاژی CK45 در ایران هستند. در حال حاضر حجم ورق تولیدشده توسط کارخانه‌های داخلی جوابگوی بازار نبوده و از کشورهای کره جنوبی، آلمان، روسیه و اوکراین نیز ورق CK45 وارد می‌شود. مجتمع تازار، از کارخانه‌های بزرگ و شناخته شده کشور شناخته می‌شود که در حوزه تولید انواع ورق گالوانیزه فعال است. این کارخانه ورق‌های گالوانیزه خود را در رنگ‌های مختلف تولید می‌کند و این ورق‌های زیبا را گالواتاراز نامیده است.

ارزانترین و بهترین قیمت فولاد MO40 به صورت ورق ، تسمه ، میلگرد ، بلوک تهیه و توزیع انواع فولادهای آلیاژی
CK45 – MO40 – SPK – ST52 – ST37 – ST14… شرکت صبا فولاد زاگرس با احداث مجتمع صنعتی در دو فاز تولید مقاطع فولادی و فولاد سازی گام بزرگی در راستای افزایش تولیدات داخلی در شهرک صنعتی سفید دشت چهار محال و بختیاری ایفا می‌نماید. ماشین آلات این شرکت از کشورهای صاحب صنعت آلمان و ایتالیا است و امکان تولید محصول فولادی با استاندارد جهانی DIN و منطبق با استاندارد ملی ایران (SNSO3132) و استاندارد اروپا (BS4449) بوده که هیچ شرکت داخلی قادر به تولید با این کیفیت نیست.

محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا در گروه‌های فولاد، آلومینیوم، مس، روی، سرب، فلزات گرانبها و چدن دسته‌بندی می‌شوند. محصولات فولادی در سه زیر گروه اصلی شمش‌ها، مقاطع تخت و مقاطع طویل تقسیم بندی می‌گردند. قیمت شمش فولاد در بورس کالا تعیین کننده قیمت بسیاری از محصولات فولادی از جمله مقاطع تخت و طویل است.

ویژگی‌های این فولاد عبارتند از مقاومت در برابر ضربه، مقاومت کششی، اصطکاک و استحکام بالا و قابلیت انجام عملیات حرارتی مختلف. برای ساخت این فولاد، عناصر سیلیسیم و منگنز با درصدهای وزنی که پیش‌تر ذکر کردیم، در کوره‌های آلیاژسازی به آهن مذاب اضافه‌شده و با استفاده از روش ریخته‌گری پیوسته، محصول نهایی در شکل‌های مختلف از جمله میلگرد تولید می‌شود. علامت اختصاری میلگرد نورد گیلان، حروف NFG CO است، عدد سایز میلگرد قبل از این حروف درج شده و روش تولید و نوع آج نیز در انتهای نام شرکت درج گردیده است.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

سایت تعبیر خواب با تحلیل‌های روانشناسی
تعبیر خواب دندان کشیدن
تعبیر خواب پدر مرده پول بدهد
پرینتر: دستگاهی برای چاپ انواع اسناد و تصاویر
صرافی انتقال پول به ایران: راهی مطمئن برای انتقال وجوهات به ایران
Discover the World of Currency Exchange in Richmond
تماس با ما
این سایت با کمک هوش مصنوعی محتوای خود را از روی داده‌های اینترنتی تهیه می‌کند و مسئولیتی در قبال صحت این محتوا ندارد و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.